Додаток

                                                                                               до рішення селищної ради

                                                                                               від 06 червня 2024 року                                                      

 

ПОЛОЖЕННЯ

про постійні комісії Ріпкинської селищної ради

восьмого скликання

 

     Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" постійні комісії є органом селищної ради, які вивчають, попередньо розглядають і готують питання, які належать  до відання селищної  ради, та здійснюють  контроль  за виконанням її рішень.

 

  1. Загальні положення

Стаття 1

      Повноваження постійних комісій селищної ради, порядок їх утворення визначаються  Законом  "Про місцеве самоврядування в Україні", Регламентом селищної  ради та цим Положенням.

 

      Стаття 2

       Перелік постійних комісій, функціональна спрямованість їх діяльності визначаються селищною радою з урахуванням повноважень ради, важливості проблем господарського і соціально-культурного будівництва та інших об’єктивних факторів.

Стаття 3

       Селищна рада утворює постійні комісії на першій сесії новообраної ради на строк її повноважень.

Стаття 4

       Питання обрання і ліквідації постійних комісій, зміни їх складу, обрання голів комісій вирішуються селищною радою виключно на пленарних засіданнях ради.

Стаття 5

        Постійні комісії обираються радою з числа депутатів селищної  ради у складі голови  і членів комісії.

        Пропозиції щодо утворення і обрання постійних комісій ради вносить селищний голова.

        Депутат може входити  до складу тільки однієї постійної комісії.

        Заступник голови постійної комісії і секретар комісії обираються на засіданні комісії.

        До постійних комісій не можуть бути обрані селищний голова, секретар селищної ради.

Стаття 6

        При обранні постійних комісій голосування може проводитися в цілому по всьому складу комісії чи по кожній кандидатурі окремо.

Стаття 7

        Депутати  селищної ради працюють в постійних комісіях на громадських засадах.

Стаття 8

         Постійні комісії є відповідальними перед селищною  радою і їй підзвітними.

         Діяльність постійних комісій координує селищний голова.

Стаття 9

         Постійні комісії будують свою роботу на основі законності, гласності, колективного обговорення і вирішення питань.

 

ІІ. Функції і повноваження постійних комісій селищної  ради

Стаття 10

        Основним завданням постійної комісії є попередній розгляд проектів рішень, що виносяться на розгляд ради.

 Постійні комісії за дорученням селищної  ради або за власною ініціативою:

  1. попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку  селища, місцевого  бюджету та звіти про виконання програм і бюджету;
  2. вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, а також інші питання, які вносяться на розгляд селищної ради;
  3. розробляють проекти рішень  селищної  ради та готують висновки з відповідних питань;
  4. виступають на сесіях селищної  ради з доповідями і співдоповідями.

Стаття 11

         Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження селищною радою, готують відповідні висновки щодо цих кандидатур.

Стаття 12

         Постійні комісії за дорученням селищної ради, селищного голови, секретаря  селищної  ради або за власною ініціативою вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді органів, а також з питань, віднесених до відання ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, що  розташовані  на  території  громади, їх посадових осіб. За результатами перевірки постійні комісії подають рекомендації на розгляд керівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, а в разі необхідності на розгляд  селищної ради.

 

Стаття 13

        Постійні комісії здійснюють контроль за виконанням рішень селищної ради.

Стаття 14

            Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників органів державної виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, що належать до комунальної власності, необхідні матеріали і документи.

Стаття 15

        Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані.  Про результати  розгляду  і   вжиті   заходи   повинно   бути   повідомлено   постійним   комісіям  у встановлений ними строк.  

        У разі не розгляду рекомендацій постійних комісій, вони можуть вносити до ради пропозиції про притягнення до відповідальності посадових осіб.

Стаття 16

        Постійні комісії можуть вносити пропозиції щодо питань на розгляд  селищної ради.

Стаття 17

        Постійні комісії періодично звітують перед селищною  радою про свою діяльність.

 

ІІІ. Організація роботи постійних комісій селищної ради

Стаття 18

         Основною формою роботи постійних комісій є засідання.

         Засідання постійних комісій скликаються в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал.

        Засідання є повноважним, якщо в ньому бере участь більше половини від загального складу комісії.

         У разі неможливості прибути на засідання член комісії повідомляє про це голову постійної комісії.

Стаття 19

         Засідання постійних комісій проводиться відкрито і гласно, крім випадків, коли за рішенням постійної комісії проводиться закрите засідання.

      Засідання постійної комісії підлягає відеофіксації з подальшим зберіганням відеозапису засідання не менше п’яти років. Відеозапис засідання постійної  комісії підлягає, крім випадків розгляду питань, що містять інформацію з обмеженим доступом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", оприлюднюється невідкладно після закінчення засідання, але не пізніше наступного дня після проведення засідання, на офіційному веб-сайті ради чи в інший спосіб із забезпеченням відкритого доступу до відеозапису.

Стаття 20

          Організація роботи постійних комісій селищної ради покладається на їх голів, а в разі їх відсутності на заступників голів.

 

Стаття 21

  За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації.

 Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються відкритим поіменним голосуванням більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії, в яких зазначаються результати поіменного голосування, підписуються головою і секретарем комісії. Проекти порядку денного засідань постійної комісії ради, висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

 

 

Стаття 22

           На кожному засіданні  постійної комісії ведеться протокол. В протоколі зазначаються:

  • номер протоколу, дата і місце проведення засідання;
  • прізвище головуючого на засіданні, список членів комісії, присутніх на засіданні, список запрошених осіб та тих з них, які присутні на засіданні;
  • порядок денний засідання;
  • розглянуті питання порядку денного, список депутатів і запрошених, які виступили під час обговорення, короткий зміст їх виступів;
  • документи, які розглянуті на засіданні постійної комісії;
  • результати голосування з питань порядку денного;
  • прийняті рекомендації, висновки і рішення.

          До протоколу додаються розглянуті постійною комісією документи та окремі думки членів комісії.

          Протокол засідання постійної комісії підписують голова і секретар постійної комісії.

          Протоколи засідань постійних комісій є офіційними документами, що підтверджують прийняття рекомендацій, висновків та рішень комісій, і зберігаються у встановленому порядку.

 

Стаття 23

           У засіданнях постійних комісій можуть брати участь депутати  селищної ради, які не входять до складу комісії, з правом дорадчого голосу, а також на запрошення комісії депутати інших рад, представники органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань, трудових колективів. На засідання постійних комісій  можуть бути запрошені  представники засобів масової інформації.

 

Стаття 24

            Засідання постійних комісій скликаються головою комісії відповідно до затверджених планів роботи комісій, за дорученням селищної ради, селищного голови, секретаря  селищної  ради або за власною ініціативою.

                                                                                  

Стаття 25

            Постійні комісії для вивчення питань, які вносяться на її розгляд, розробки проектів рішень селищної ради можуть створювати підготовчі  комісії і робочі групи із складу депутатів комісії з залученням вчених, спеціалістів і представників громадськості.

            Підготовча комісія  і робоча група  подають напрацьовані  ними матеріали  на розгляд постійної комісії.

            Постійні комісії можуть створювати  спільні підготовчі  комісії  і робочі групи.

 

Стаття 26

            Питання, які належать до  відання кількох постійних комісій селищної ради, можуть за ініціативою  комісій, а також за дорученням ради, селищного голови, секретаря  селищної ради розглядатися постійними  комісіями  спільно.

            Спільні засідання постійних комісій веде один із голів цих комісій за взаємною згодою. За рішенням постійних комісій, у разі необхідності,  спільне засідання  може вести  селищний голова .

            При проведенні спільних засідань кількох постійних  комісій висновки і рекомендації приймаються  більшістю  голосів  від загального  складу  кожної комісії.

            Висновки і рекомендації, прийняті  постійними комісіями на їх  спільних  засіданнях, підписуються головами відповідних комісій.

 

Стаття 27

            З метою вивчення питань безпосередньо на місцях постійні комісії за дорученням ради, селищного голови  чи  секретаря  селищної ради або за власною ініціативою можуть проводити виїзні засідання.

            В разі вирішення спірних питань, які потребують вивчення на місцях, за результатами виїзду комісією складаються акти обстеження, що мають містити висновок та шляхи вирішення того чи іншого спірного питання.

           

 

Стаття 28

Голова постійної комісії :

  • скликає і веде засідання комісії;
  • дає доручення членам комісії і контролює їх виконання;
  • забезпечує  складання плану роботи  комісії та належну підготовку засідань комісії;
  • представляє комісію у відносинах з іншими  органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також  виборцями;
  • організовує роботу  по реалізації  висновків і рекомендацій комісії;
  • запрошує для участі  в засіданнях комісій  представників органів  виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, вчених, спеціалістів, представників громадських об’єднань;
  • інформує членів  комісії про виконання  рекомендацій  комісії;
  • підписує  документи  постійної комісії;
  • за дорученням членів комісії виступає з доповідями  і співдоповідями на сесіях ради.

У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших  причин його функції  здійснює заступник  голови комісії  або секретар комісії.

 

Стаття 29

Заступник голови постійної комісії:

  • виконує за дорученням голови  окремі його  функції та завдання  по підготовці  питань на чергові  засідання постійної  комісії;
  • допомагає голові комісії  у проведенні  різних  організаційних  заходів;
  • виконує обов’язки голови  постійної  комісії  у проведенні різних організаційних  заходів;
  • виконує обов’язки голови постійної комісії у разі його відсутності.

 

Стаття 30

Секретар  постійної комісії :

  • веде протоколи засідань і діловодство  комісії;
  • забезпечує  технічну  підготовку  питань та членів постійної комісії необхідними документами і  матеріалами;
  • веде облік  участі членів  комісії в її роботі, виконання членами  комісії даних  їм доручень;
  • підписує разом  з головою постійної комісії протоколи засідань комісії;
  • контролює  виконання планів роботи постійної комісії.

 

Стаття 31

Члени постійної комісії зобов’язані:

  • бути присутніми на засіданні постійної комісії, до складу якої  вони  входять;
  • брати участь  у роботі  постійної, підготовчих  комісій і робочих груп;
  • виконувати доручення голови комісії та доручення, визначені рішеннями постійної комісії

мають право:

            -  вносити  пропозиції про розгляд  на засіданнях постійної  комісії питань, у відповідності до чинного законодавства;

  • брати  участь в обговоренні рекомендацій, пропозицій, висновків та  підготовці проектів рішень ради;
  • викласти  свою окрему думку  як додаток  до рішення, рекомендації чи висновку постійної комісії.

 

Стаття 32

Організаційно-методичне, правове, матеріально-технічне і інформаційне обслуговування постійних комісій та забезпечення їх функціонування здійснює виконавчий апарат  селищної ради.

 

ІV. Перелік постійних комісій та напрямки їх діяльності

 

Стаття 33

            У Ріпкинській селищній раді створено та діють постійні комісії ради:

      - з питань бюджету, планування, фінансів та соціально-економічного розвитку;

      -  з питань забезпечення законності, правопорядку, запобігання корупції та регуляторної діяльності;

      -  з питань комунальної власності, земельних відносин, охорони природи та містобудівної діяльності;

      -  з питань освіти, культури, сім’ї, молоді, спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення.

 

Стаття 34

            Постійна комісія з питань бюджету, планування, фінансів та соціально-економічного розвитку попередньо розглядає:

-           проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету;

-           звіти про виконання програм і бюджету;

-           попередній розгляд звітів про хід і результати виконання прийнятих програм і бюджету;

-           питання підготовки пропозицій щодо встановлення місцевих податків і зборів, та розміри їх ставок;

-           питання здійснення контролю за утворенням та використанням позабюджетних цільових коштів;

-           питання надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах;

-           питання соціально-економічного, стратегічного розвитку селища;

-           інші питання, які виносяться на розгляд ради.

 

Стаття 35

            Постійна комісія з питань забезпечення законності, правопорядку, запобігання корупції та регуляторної діяльності попередньо розглядає:

-           проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету;

-           звіти про виконання програм і бюджету;

-           питання забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян ради;

-           питання депутатської діяльності, додержання норм депутатської етики;

-           питання додержання вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

-           питання контролю за додержанням депутатами та посадовими особами виконавчих органів ради вимог Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»;

-           питання координації дій з обласною радою, іншими органами місцевого самоврядування, органами самоорганізації населення, громадськими та політичними організаціями;

-           пропозиції щодо змін та доповнень до Регламенту роботи ради;

-           питання про стан та розвиток місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення,

-           проекти регуляторних актів щодо їх відповідності вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» і забезпечує підготовку експертного висновку до проектів регуляторних актів, які виносяться на розгляд ради;

-           інші питання, які вносяться на розгляд ради.

            На постійну комісію з питань забезпечення законності, правопорядку, запобігання корупції та регуляторної діяльності покладається здійснення контролю за дотриманням вимог ч.1 ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», надання зазначеним у ній особам консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками.

 

Стаття 36

            Постійна комісія з питань комунальної власності, земельних відносин, охорони природи та містобудівної діяльності попередньо розглядає:

-           проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету;

-           звіти виконання програм і бюджету;

-           звіти про роботу керівників підприємств, установ та організацій комунальної і державної власності;

-           питання створення і реорганізації підприємств комунальної власності;

-           питання про стан та ефективне використання комунальної власності територіальної громади;

-           питання встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності ради;

-           питання підготовки і розгляду проектів місцевих програм приватизації та переліку об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації;

-           питання післяприватизаційної підтримки підприємств, що утворились в результаті приватизації комунальної власності;

-           питання аналізу соціальних наслідків приватизації;

-           питання сприяння виконавчим органам в управлінні об’єктами житлово-комунального господарства;

-           питання про стан та розвиток житлово-комунального господарства;

-           питання щодо підготовки пропозицій щодо ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами;

-           розгляд спірних питань (участь у виїзних засіданнях комісії) з користування земельними ділянками та вирішення питань добросусідства;

-           питання здійснення контролю за дотриманням земельного та природоохоронного законодавства;

-           проекти місцевих програм охорони довкілля;

-           питання координації діяльності місцевих землевпорядних органів та уповноважених державних органів управління з охорони природи;

-           питання про стан та розвиток відповідних галузей будівництва;

-           питання щодо підготовки пропозицій щодо планів і програм будівництва та реконструкції об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, житлових будинків, шляхів;

-           питання участі в розробці містобудівних програм, генеральних планів забудов;

-           питання про стан та розвиток містобудування і архітектури;

-           інші питання, які вносяться на розгляд ради.

 

Стаття 37

            Постійна комісія з питань освіти, культури, сім’ї, молоді, спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення попередньо розглядає:

-           проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету;

-           звіти про виконання програм і бюджету;

-           питання створення необхідних умов для забезпечення здобуття неповнолітніми повної загальної середньої освіти, виховання дітей, молоді, розвитку їх здібностей, трудового навчання, професійної орієнтації, сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів, дитячих, молодіжних організацій;

-           питання ефективного використання культурно-освітніх, спортивних закладів, дитячих дошкільних і позашкільних установ;

-           питання сприяння виконавчим органам в управлінні закладами освіти, культури, фізкультури і спорту;

-           питання про стан та розвиток освіти, культури, фізкультури і спорту, молодіжних проблем;

-           питання створення умов для розвитку культури;

-           питання сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел;

-           питання створення умов для занять фізичною культурою і спортом;

-           питання реалізації та захисту прав людини на працю, охорону здоров’я, материнства і дитинства;

-           питання забезпечення соціальної справедливості у всіх сферах громадського життя;

-           питання внесення пропозицій щодо оптимізації структури системи охорони здоров’я, закладів освіти;

-           питання поліпшення житлових і матеріально-побутових умов соціально незахищених громадян;

-           питання вирішення відповідно до законодавства питань про надання пільг і допомог, пов’язаних з охороною материнства і дитинства, пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, тощо;

-           питання взаємодії з громадськими організаціями, створеними для захисту соціально-економічних інтересів громадян;

-           питання про стан та розвиток охорони здоров’я, проблем соціального захисту населення;

-           інші питання, які вносяться на розгляд ради.

 

 

____________________________________