Додаток

до рішення селищної ради

 від 06 червня 2024 року     

Р Е Г Л А М Е Н Т

Ріпкинської селищної ради VIІІ скликання

 Розділ 1. Загальні положення

Стаття 1. Правова основа діяльності ради

1.1. Ріпкинська селищна рада, надалі Рада, є виборним представницьким органом місцевого самоврядування, що складається з депутатів і відповідно до закону представляє Ріпкинську територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження в сфері місцевого самоврядування, які визначені Конституцією України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та іншими законодавчими актами.

1.2. Рада є юридичною особою і наділяється Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діє самостійно і несе відповідальність за свою діяльність відповідно до чинного законодавства.

1.3. Рада складається з 26 депутатів, які обираються населенням Ріпкинської територіальної громади на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

1.4. Строк повноважень Ради - 5 років, якщо інше не визначено законом.

 

Стаття 2. Основні принципи діяльності

2.1. Основні принципи діяльності Ради визначаються Конституцією України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", іншими законодавчими актами та цим Регламентом.

2.2. Діяльність Ради будується на принципах законності, гласності, колегіальності, поєднання місцевих і державних інтересів.

2.3. Рада діє на принципах правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених чинним законодавством.

2.4. Рада підзвітна і відповідальна перед Ріпкинською територіальною громадою.

2.5. Рада діє в умовах державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування, користується судовим захистом своїх прав.

 

Стаття 3. Порядок затвердження, виконання і внесення змін до Регламенту

3.1. Регламент Ради приймається на пленарному засіданні не пізніше, ніж як на другій сесії.

3.2. Рішення, прийняті з порушенням Регламенту, не дійсні від моменту прийняття рішення про їх скасування, згідно з чинним законодавством та цим Регламентом.

3.3. Контроль за дотриманням Регламенту покладається на Ріпкинського селищного голову, надалі "Голова", секретаря селищної Ради та постійну комісію селищної ради з питань забезпечення законності, правопорядку, запобігання корупції та регуляторної діяльності. Під час пленарних засідань Ради контроль за додержанням Регламенту покладається також на головуючого засідання.

3.4. Зміни до Регламенту можуть бути внесені за пропозицією депутатів і прийняті більшістю від загального складу депутатів Ради.

 

 

Розділ 2. Організація роботи Ради

 

Стаття 4. Сесія Ради

4.1. Рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань Ради, а також засідань постійних комісій.

4.2. Виключно на пленарних засіданнях Ради вирішуються питання, зазначені в статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". На пленарних засіданнях Ради можуть вирішуватися й інші питання, віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування.

4.3. Засідання Ради відкривають, ведуть і закривають Голова або секретар Ради (головуючий на засіданні), першу сесію Ради відкриває голова Ріпкинської селищної територіальної виборчої комісії. У випадку, передбаченому частиною 7 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сесію відкриває за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один з депутатів, який входить до її складу, а веде, за рішенням Ради, - один з депутатів Ради.

4.4. Головуючий на засіданні Ради:

 - відкриває, закриває та неупереджено веде засідання, оголошує перерви в засіданнях Ради;

 - виносить на обговорення проекти рішень Ради, оголошує їх повну назву, редакцію та ініціаторів внесення;

 - інформує про матеріали, що надійшли на адресу Ради;

 - організовує розгляд питань порядку денного сесії Ради;

 - повідомляє списки осіб, які записалися на виступи;

 - надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, оголошує наступного промовця:

 - створює рівні можливості депутатам для участі в обговоренні питань;

 - ставить питання для голосування, оголошує його результати;

 - забезпечує дотримання цього Регламенту всіма присутніми на засіданні;

 - робить офіційні повідомлення, а також ті, які вважає за необхідне оголосити;

 - вживає заходів до підтримання порядку на засіданні сесії Ради;

 - має право виправляти фактичні помилки, допущені у виступах доповідачів (співдоповідачів) на пленарному засіданні сесії Ради:

 - здійснює інші повноваження, що випливають з цього Регламенту.

4.5. Під час засідання Ради Голова Ради або головуючий на засіданні не коментує і не дає оцінок відносно промовців та їх виступів.

4.6. Якщо на засіданні Ради порушується порядок і головуючий на засіданні позбавлений можливості його відновити, то він оголошує перерву не менше ніж на 15 хвилин і залишає своє місце.

4.7. Якщо після відновлення засідання порушення порядку продовжується, то головуючий має право оголосити засідання закритим та перенести його на іншу дату.

4.8. Для забезпечення роботи Ради під час сесії окремим рішенням Ради може створюватися секретаріат сесії у складі не більше двох осіб (депутатів Ради).

4.9. Секретаріат сесії: проводить реєстрацію депутатів та запрошених; проводить реєстрацію заяв, депутатських запитів та запитань; формує список депутатів, які бажають виступити і передають його головуючому на сесії; веде протокол засідання сесії; веде облік виступаючих на сесії; проводить реєстрацію проектів документів, заяв, повідомлень, пропозицій депутатів, постійних або тимчасових комісій, депутатських груп та розповсюдження їх як офіційних документів сесії.

4.10. Для підрахунку голосів депутатів під час таємного голосування або відкритого поіменного голосування створюється лічильна комісія у складі не менше 3 осіб депутатів.

4.11. До складу лічильної комісії не можуть входити депутати, яких висунуто до складів органів, що обираються.

4.12. Вибори лічильної комісії та секретаріату проводяться відкритим поіменним голосуванням відповідно до поданого списку кандидатур чи персонально у порядку надходження пропозицій щодо кандидатур. Повноваження лічильної комісії за рішенням Ради можуть бути покладені на обраний секретаріат Ради.

4.13. Протоколи сесій  селищної Ради, прийняті нею рішення підписуються особисто селищним  головою, у разі їх відсутності - відповідно секретарем Ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.

4.14. Документальне виготовлення протоколу сесійного засідання проводить секретар Ради протягом десяти робочих днів з дня проведення засідання сесії селищної Ради.

 

Стаття 5. Підготовка і проведення сесії (процедурні правила пленарних засідань)

5.1. Сесія Ради скликається у порядку, передбаченому ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

5.1.1. Пленарні засідання Ради відбуваються, як правило, в приміщенні ради. В особливих випадках за розпорядженням Голови Ради  місце проведення засідання може бути змінено.

Під час відкриття сесії та після її закриття виконується Державний Гімн України.

5.2. Проект порядку денного сесії готується секретарем Ради за пропозиціями депутатів, депутатських груп, постійних комісій та виконавчого комітету Ради.

5.2.1. Пропозиції до порядку денного вносяться у письмовій формі не пізніше як за 5 днів до відкриття чергової сесії. 

5.2.2. Наприкінці порядку денного кожного сесійного засідання ставиться питання "Різне", яке також може включати в себе перелік питань щодо формування порядку денного наступних сесійних засідань Ради.

5.2.3. Питання на розгляд Ради можуть також вноситись особисто Головою Ради. Голова Ради або депутати можуть додатково вносити питання до порядку денного під час сесії за рішенням Ради. Проект порядку денного сесії, сформований відповідно до вимог цієї статті, обговорюється і затверджується в цілому більшістю голосів депутатів, присутніх на засіданні сесії Ради.

5.2.4. Рішення щодо формування порядку денного приймається більшістю від загальної кількості обраних депутатів.

5.3. Перед початком сесії проводиться реєстрація депутатів, шляхом проставляння особистого підпису депутата. Після кожних 2 годин роботи сесії оголошується перерва на 15 хвилин. При необхідності Рада може встановити інший порядок роботи. У разі потреби Рада може прийняти рішення про проведення пленарного засідання впродовж кількох днів. На початку пленарного засідання надається час для оголошення депутатських запитів, звернень, оголошень.

5.4. Пленарне засідання починається з повідомлення Головуючого на засіданні про кількість присутніх та причини відсутності депутатів, а також про наявність кворуму для проведення сесійного засідання Ради.

5.5. Головуючий на засіданні надає слово для виступу і стежить за дотриманням встановленого порядку роботи, надає слово для оголошення запитів, заяв і довідок, ставить пропозиції на голосування і оголошує результати. Під час засідань сесії головуючий на засіданні забезпечує порядок у залі засідань, створює рівні можливості депутатам у обговоренні питань. Він не має права переривати виступи депутатів, окрім випадків, передбачених цим Регламентом.

5.6. При проведенні обговорення з одного питання депутат має право взяти слово не більше як двічі. Це обмеження не стосується доповідача з даного питання. Головуючий на засіданні надає слово для виступів у порядку черговості.

5.7. Обговорення питань порядку денного сесії Ради повинні проводитися з урахуваннями наступних вимог:

5.7.1. При виступах на сесійних засіданнях встановлюються такі орієнтовні обмеження часу:

 - доповідь - до 10 хв.;

 - співдоповіді - до 5 хв. (кожна);

 - запитання та відповіді по доповіді та співдоповідях - до 20 хв.

 - обговорення доповіді - до 15 хв.;

 - виступ в обговоренні - до 3 хв.:

 - повторний виступ - до 1хв.;

 - додаткові запитання по виступу - до 1 хв.;

 - відповідь на додаткові запитання по виступу - до 1 хв.;

 - репліка за порядком ведення - до 1 хв.;

 - оголошення, звернення - до 1 хв.

5.7.2. За згодою сесії Головуючий на засіданні може в необхідних випадках продовжити час виступу. Контроль за використанням часу покладається на секретаря Ради.

5.7.3. Якщо виступ промовця повторює те, що вже виголошували інші промовці під  час обговорення даного питання і Головуючий на засіданні вважає, що Рада отримала з цього питання достатню інформацію, він може звернутися до промовця з проханням скоротити або закінчити виступ. Головуючий на засіданні також може застосувати заходи, передбачені положеннями п. 4.5. – 4.7. цього Регламенту.

5.7.4. На засіданнях сесії Ради промовець не повинен вживати образливі висловлювання та непристойні і лайливі слова, закликати до незаконних і насильницьких дій. Головуючий на засіданні має право попередити промовця про неприпустимість таких висловлювань і закликів або припинити його виступ, а у разі повторного порушення - позбавити його права виступу на даному засіданні.

5.7.5. Якщо головуючий на засіданні звертається до промовця, останній повинен негайно зупинити свій виступ, в противному разі головуючий на засіданні може припинити його виступ.

5.7.6. Якщо промовець перевищує час, відведений для виступу, або висловлюється не з обговорюваного питання, або виступає не з тих підстав, з яких йому надано слово, головуючий на засіданні позбавляє його слова. Та частина виступу промовця, яка виголошена після позбавлення його слова, не включається до протоколу засідання сесії.

5.7.7. Під час сесійного засідання Ради депутати повинні утримуватись від дій, які перешкоджають викладенню або сприйманню виступу (вигуками, оплесками, вставанням тощо).

5.7.8. В разі переривання виступу промовця Головуючий на засіданні продовжує час для виступу промовця на термін, на який його виступ було перервано. Якщо депутат своєю поведінкою заважає проведенню засідання Ради, Головуючий на засіданні попереджає його персонально і закликає до порядку. Після повторного попередження протягом засідання Головуючий на засіданні за згодою більшості депутатів від їх фактичної кількості має право позбавити депутата слова до кінця засідання, про що вноситься відповідний запис до протоколу сесійного засідання Ради.

5.8. Головуючий на засіданні має висунути пропозицію про дострокове припинення обговорення. Обговорення припиняється, якщо за це проголосувало більше половини присутніх депутатів. Під час ходу голосування обговорення будь-яких питань припиняється з моменту поставлення питання на голосування.

5.9. Після припинення обговорення перед голосуванням доповідач та співдоповідач мають право на заключне слово до 5 хвилин кожний.

5.10. Всі проекти, що надійшли при розгляді питання порядку денного, та зміни і доповнення ставляться на голосування в порядку надходження, якщо ініціатор даного питання не знімає їх перед голосуванням.

5.11. Голосування з питань порядку денного сесійного засідання Ради проводиться відкритим поіменним  або таємним голосуванням. Питання про таємне голосування приймається процедурним рішенням сесії ради, крім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  із занесенням його до протоколу засідання сесії Ради;

5.12. Бюлетень для таємного голосування виготовляється виконавчим органом Ради. Час, місце і тривалість проведення голосування, а також порядок організації голосування встановлюється рішенням лічильної комісії. Лічильна комісія перед початком голосування:

- одержує від секретаріату список депутатів;

- забезпечує процедуру таємного голосування.

Під час проведення таємного голосування членами лічильної комісії кожному депутату згідно списку депутатів видається бюлетень для голосування, про що в списку робиться позначка, а депутат розписується і зобов’язується зберігати такий бюлетень до закінчення голосування з відповідного питання. Після закінчення голосування лічильна комісія проводить підрахунок голосів і складає протокол про результати голосування. Протокол підписується всіма присутніми членами лічильної комісії.

5.13.  Відкрите поіменне голосування відбувається за наступною процедурою:

5.13.1. Член лічильної комісії зачитує список депутатів.

5.13.2. Кожний депутат, прізвище, ім’я, по-батькові якого було оголошено, із займаного ним місця проголошує про результати прийнятого ним рішення фразами – «за», «проти», «утримався».

5.13.3. Член лічильної комісії робить в списку відповідну позначку і підсумовує результати поіменного голосування. Список результатів поіменного голосування оформляється протоколом лічильної комісії окремо по кожному прийнятому рішенню з порядку денного засідання Ради та є невід’ємною частиною протоколу сесії Ради. Протокол поіменного голосування підписується членами лічильної комісії.

5.13.4. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради щодо безоплатної передачі земельної ділянки комунальної власності у приватну власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, та випадків передачі земельної ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

5.13.5. Рішення сесії вступають в силу з моменту їх підписання головуючим на засіданні.

5.13.6. Результати поіменного голосування підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». На офіційному веб-сайті селищної ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід’ємною частиною протоколу сесії ради.

5.14. Рішення сесії Ради вважається прийнятим, якщо на сесійному засіданні Ради, за нього проголосувало більше половини від загального складу депутатів Ради. Рішення сесії вступають в силу з моменту їх підписання Головуючим на засіданні.

5.15. В разі, коли з певного питання порядку денного проведено голосування, а рішення не прийняте, відповідне питання може пропонуватися до повторного розгляду не більше двох разів. Якщо після проведення повторних голосувань рішення не приймається, його розгляд переноситься на наступну сесію.

5.16. Рішення з процедурних питань приймається більшістю голосів депутатів, присутніх на засіданні Ради. Процедурним вважається питання, з якого Рада не приймає окремого рішення Ради (як документу). Відповідні рішення вносяться до протоколу засідання сесії Ради.

5.17. Таємне голосування вважається таким, що відбулося, якщо кількість депутатів, що взяли участь у голосуванні, більше половини від загальної чисельності депутатів, присутніх на засіданні сесії Ради.

5.18. Слово з процедурних питань надається депутату і на його усне прохання. Депутат може виступити з одного питання не більше двох разів в порядку, визначеному п.п. 5.6 - 5.7 цього Регламенту.

5.19. Під час сесії ради депутати, посадові особи місцевого самоврядування, інші доповідачі зобов’язані використовувати державну мову відповідно до вимог Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".

5.20. Засідання сесії та протокол Ради ведуться українською мовою.

 

Стаття 6. Гласність у роботі Ради. Висвітлення діяльності Ради.

6.1. Сесійне засідання Ради проводиться гласно. На сесійному засіданні Ради можуть бути присутні працівники виконавчого органу Ради, а також запрошені або викликані керівники підприємств, установ, організацій всіх форм власності.

Мешканці громади, представники партій, громадських об'єднань можуть бути присутні на засіданні сесії Ради за попередньо поданими заявами. Така заява подається в письмовій формі не пізніше ніж за один день до початку сесійного засідання Ради.

Порядок допуску до зали сесійного засідання Ради представників засобів масової інформації (акредитація) визначається відповідно до положень цього Регламенту.

6.1.1.Висвітлення інформації про діяльність Ради засобами масової інформації здійснюється за умови попередньої акредитації представників таких засобів масової інформації за розпорядженням Голови Ради. Акредитація відповідних представників інших засобів масової інформації діє лише на строк діяльності відповідної сесії Ради.

6.1.2. Для акредитації представників засобу масової інформації останні не пізніше ніж за три дні направляють на адресу Ради письмове клопотання від відповідного засобу масової інформації із обов’язковим зазначенням прізвища, імені та по-батькові осіб – журналістів, які будуть присутні на засіданні сесії Ради та при роботі інших органів Ради, повного найменування засобу масової інформації, із наданням копій документів про реєстрацію такого засобу масової інформації, а також копій спеціальних ліцензій, дозволів та свідоцтв про реєстрацію, документи, що підтверджують пов’язаність (приналежність) таких осіб-журналістів із відповідним засобом масової інформації, а також зазначення тематики матеріалу та повідомлення про орієнтовні строки, обсяг, форму та вид оприлюднення зібраного матеріалу.

Документи, які подані для акредитації засобу масової інформації із порушенням встановленого порядку, підлягають відхиленню, а в акредитації такого засобу масової інформації має бути відмовлено.

Після розгляду відповідного клопотання Голова Ради приймає рішення про акредитацію або відмову в акредитації представників відповідного засобу масової інформації та повідомляє останньому про прийняте рішення, а також про час і місце проведення сесії Ради чи роботи інших органів Ради. Рішення про акредитацію поширюється лише на тих представників засобу масової інформації, які були зазначені у відповідному клопотанні.

6.1.3. У разі порушення представником засобів масової інформації закону або цього Регламенту він позбавляється акредитації.

6.2. Народні депутати України, депутати Чернігівської обласної ради, Ріпкинської районної ради можуть бути присутні на засіданні Ради без запрошення і брати участь у роботі з правом дорадчого голосу. Головуючий на засіданні інформує депутатів про склад і число осіб, запрошених та викликаних на сесію.

6.3. Для запрошених відводяться визначені місця у залі засідань Ради. Запрошені та інші присутні на сесії не повинні втручатись у роботу сесії, зобов'язані дотримуватись порядку і вказівок головуючого на засіданні. Особа, яка допускає порушення порядку на сесії, за рішенням Ради зобов'язана звільнити залу засідань.

6.4. У разі необхідності Рада може прийняти рішення про проведення закритого засідання. В даному випадку в залі сесійного засідання Ради мають право перебувати лише депутати Ради та особи, яких викликано для участі у сесійному засіданні Ради, під час розгляду питань, які стосуються таких осіб.

6.5. Пленарне засідання ради підлягає відеофіксації з подальшим зберіганням відеозапису засідання не менше п’яти років. Відеозапис пленарного засідання ради, крім випадків розгляду питань, що містять інформацію з обмеженим доступом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", оприлюднюється невідкладно після закінчення засідання, але не пізніше наступного дня після проведення засідання, на офіційному веб-сайті ради чи в інший спосіб із забезпеченням відкритого доступу до відеозапису.

6.6. Гласність роботи Ради забезпечується шляхом розповсюдження інформації про її діяльність перш за все через офіційний веб-сайт селищної ради.

 

Розділ 3. Структура Ради, посадові особи Ради

Стаття 7. Ріпкинський селищний голова

7.1. Повноваження Голови Ради починаються з моменту оголошення головою Ріпкинської селищної територіальної виборчої комісії на пленарному засіданні Ради рішення про його обрання і закінчуються в момент вступу на цю посаду іншої обраної відповідно до закону особи, крім випадків дострокового припинення його повноважень.

7.2. Повноваження Голови Ради можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" .

7.3. Повноваження Голови Ради визначені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", іншими нормативно-правовими актами України  та цим Регламентом.

7.4. Голова Ради несе персональну відповідальність за реалізацію наданих йому законом повноважень.

7.5. При здійсненні наданих повноважень селищний голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед Радою, а з питань здійснення виконавчими органами Ради повноважень - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

7.6. Голова Ради один раз на рік звітує про свою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами. Голова зобов'язаний перед Радою на кожній сесії проінформувати про роботу виконавчого органу Ради, а також щоквартально інформувати депутатів селищної Ради про стан та результати виконання рішень Ради з питань соціально-економічного розвитку громади прийнятих на попередніх її засіданнях.

7.7. Голова має право видати розпорядження, яким призупинити дію рішення Ради до повторного розгляду відповідного питання на найближчому засіданні сесії Ради у випадку, якщо таке рішення Ради суперечить чинному законодавству.

7.8. Голова Ради приймає рішення про акредитацію засобів масової інформації при Раді відповідно до порядку, встановленого цим Регламентом.

 

Стаття 8.  Секретар Ради

8.1. Секретар ради працює в раді на постійній основі, не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності) або підприємницькою діяльністю.

8.2. Секретар Ради обирається Радою з числа її депутатів на строк повноважень Ради за пропозицією селищного голови шляхом таємного голосування.

8.3. Пропозиція щодо кандидатури секретаря Ради може вноситися на розгляд Ради не менше як половиною депутатів від її загального складу у разі, якщо:

8.3.1. на день проведення першої сесії Ради, обраної на чергових виборах, не завершені вибори селищного голови;

8.3.2. Рада не підтримала кандидатуру на посаду секретаря Ради, запропоновану селищним головою;

8.3.3. протягом тридцяти днів з дня відкриття першої сесії Ради селищний голова не вніс кандидатуру на посаду секретаря ради;

8.3.4.  на наступній черговій сесії після виникнення вакансії секретаря Ради у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень селищний голова не вніс на розгляд Ради кандидатуру на посаду секретаря Ради;

8.3.5. посада секретаря Ради стає вакантною під час вакантності посади селищного голови у зв’язку з достроковим припиненням його повноважень.

8.4. У разі, якщо Рада не підтримала кандидатуру, внесену на її розгляд не менш як половиною депутатів від її загального складу, наступну пропозицію щодо кандидатури секретаря Ради вносить селищний голова.

8.5. Секретар Ради:

8.5.1. повідомляє депутатам інформацію про час і місце проведення сесії Ради, питання, які передбачається внести на розгляд Ради;

8.5.2. скликає сесії, веде засідання Ради та підписує її рішення у випадках, передбачених ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

8.5.3. організовує підготовку сесії Ради, питань, що вносяться на розгляд Ради, забезпечує оприлюднення рішень Ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» та інших законів;

8.5.4. забезпечує своєчасне доведення рішень Ради до виконавців і населення, організовує контроль за їх виконанням;

8.5.5. за дорученням селищного голови координує діяльність постійних комісій та інших комісій Ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;

8.5.6. сприяє депутатам Ради у здійсненні  їх повноважень;

8.5.7. забезпечує зберігання у виконавчому органі ради офіційних документів, пов’язаних з місцевим самоврядуванням Ріпкинської територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку;

8.5.8. вирішує за дорученням селищного голови або Ради інші питання, пов’язані з діяльністю Ради та її органів.

8.6. Секретар Ради може за рішенням Ради одночасно здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету Ради.

8.7. Повноваження секретаря Ради можуть бути достроково припинені за рішенням Ради.

 

Стаття 9. Староста

9.1. Староста затверджується селищною радою на строк її повноважень за пропозицією Голови Ради.

9.2. Староста є членом виконавчого комітету Ради за посадою і працює в ньому на постійній основі.

9.3. Порядок організації роботи старости визначається цим та іншими законами, а також Положенням про старосту, затвердженим Радою.

9.4. Староста:

9.4.1. представляє інтереси жителів села, селища у виконавчих органах Ради;

9.4.2. бере участь у пленарних засіданнях Ради та засіданнях її постійних комісій;

9.4.3. має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях Ради, засіданнях її постійних комісій з питань, що стосуються інтересів жителів старостинського округу;

9.4.5. сприяє жителям села, селища у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування;

9.4.6. бере участь в організації виконання рішень Ради, її виконавчого комітету, розпоряджень Голови Ради на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;

9.4.7. бере участь у підготовці проекту місцевого бюджету в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного старостинського округу;

9.4.8. вносить пропозиції до виконавчого комітету Ради з питань діяльності на території відповідного старостинського округу виконавчих органів Ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб;

9.4.9. бере участь у підготовці проектів рішень Ради, що стосуються майна територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу;

9.4.10. бере участь у здійсненні контролю за використанням об’єктів комунальної власності, розташованих на території старостинського округу;

9.4.11. бере участь у здійсненні контролю за станом благоустрою села, селища та інформує Голову Ради, виконавчі органи Ради про його результати;

9.4.12. отримує від виконавчих органів Ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення наданих йому повноважень;

9.4.13. сприяє утворенню та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведенню загальних зборів, громадських слухань та інших форм безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення у селі, селищі;

9.4.14. здійснює інші повноваження, визначені законодавством України.

9.5. При здійсненні наданих повноважень староста є відповідальний і підзвітний Раді та підконтрольний Голові Ради.

9.5.1. Староста не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед Радою, а на вимогу не менш як третини депутатів - у визначений Радою термін.

9.6. Повноваження старости можуть бути достроково припинені за рішенням відповідної Ради.

 

Стаття 10. Постійні комісії Ради

10.1. Постійні комісії є органами Ради, що обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень Ради та її виконавчих органів, а також підконтрольних та підзвітних Раді підприємств, установ чи організацій.

 10.2. Діяльність постійних комісій Ради регламентується положеннями Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про статус депутатів місцевих рад" та Положенням про постійні комісії.

10.3. В структурі Ради створені такі постійні комісії Ради:

-    з питань бюджету, планування, фінансів та соціально-економічного розвитку;

- з питань забезпечення законності, правопорядку, запобігання корупції та регуляторної діяльності;

- з питань комунальної власності, земельних відносин, охорони природи та містобудівної діяльності;

-  з питань освіти, культури, сім’ї, молоді, спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення.

10.4. Робота постійних комісій Ради організовується згідно з їх Положенням.

 

Стаття 11. Тимчасові контрольні комісії Ради

11.1. Тимчасові контрольні комісії є органами Ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю за виконанням та вирішенням конкретно визначених Радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд Ради.

11.2. Рішення про створення тимчасової контрольної комісії Ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало більшість від загальної кількості депутатів.

11.3. Порядок формування, функції та організація роботи тимчасових контрольних комісій Ради регламентуються положеннями Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про статус депутатів місцевих рад" та Положенням про постійні комісії.

11.4. Засідання тимчасових контрольних комісій Ради проводяться лише в закритому режимі. Депутати, які входять до складу тимчасової контрольної комісії та залучені комісією для участі в її роботі спеціалісти, експерти, інші особи не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв'язку з їх роботою.

11.5. Повноваження тимчасової контрольної комісії Ради припиняються з моменту прийняття Радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень Ради, яка створила цю комісію.

 

Стаття 12. Порядок затвердження заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради

12.1. Заступник селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради  - далі заступник голови Ради, затверджується Радою в межах строку її повноважень за пропозицією голови Ради.

12.2. Рішення про затвердження заступника голови Ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу Ради.

12.3. У разі, коли з кандидатів на посаду заступника голови Ради не було обрано, проводиться нове голосування з додержанням положень, зазначених у пункті 12.1. цієї статті. Кандидатури, що не набрали необхідної кількості голосів, можуть бути представлені на розгляд сесії ради не більше двох раз.

12.4. Повноваження заступника голови Ради визначені посадовою інструкцією. Заступник голови Ради за дорученням голови Ради виконує інші обов’язки.

12.5. Повноваження заступника голови Ради можуть бути достроково припинені за рішенням Ради, що приймається шляхом таємного голосування. Питання про дострокове припинення його повноважень може бути внесено на розгляд Ради на вимогу не менш як третини депутатів від загального складу Ради або голови Ради.

Рішення про дострокове припинення повноважень заступника голови Ради у випадках, передбачених п. 12.5. цієї статті, вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу Ради.

 

Стаття 13.  Виконавчий комітет Ради

13.1. Виконавчий комітет Ради утворюється Радою на строк її повноважень.

13.2. Після закінчення повноважень Ради, виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

13.3. Кількісний склад виконавчого комітету визначається Радою.

13.4. Персональний склад виконавчого комітету Ради затверджується радою за пропозицією селищного голови.

13.5. Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно голови Ради, заступника (заступників) голови Ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів та інших виконавчих органів ради, інших осіб. До складу виконкому входять за посадою секретар Ради, старости Ради.

13.6. Очолює виконавчий комітет Ради селищний голова, секретарем виконавчого комітету ради є секретар Ради (за рішенням Ради) або керуючий справами (секретар) виконавчого комітету (в разі наявності).

13.7. Виконавчий комітет є підконтрольним і підзвітним Раді, з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої  влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

13.8. До складу виконавчого комітету Ради не можуть входити депутати Ради, крім секретаря Ради.

13.9. Виконавчий комітет Ради розглядає і вирішує питання, віднесені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими нормативно-правовими актами до відання виконавчих комітетів рад.

13.10. Основною формою роботи виконавчого комітету ради є його засідання.

13.11. Засідання виконавчого комітету ради скликаються селищним головою, а в разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції – заступником голови Ради, але не рідше одного разу на місяць.

13.12. Засідання виконавчого комітету є правомочним, якщо в них беруть участь більше половини від загального складу виконавчого комітету.

 

Розділ 4. Депутатська діяльність

Стаття 14. Депутат Ради

 14.1. Депутати Ради здійснюють від імені та в інтересах територіальної громади селища функції та повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про статус депутатів місцевих рад".

14.2. Права депутата Ради зазначені в Законі України "Про місцеве самоврядування в Україні", в статті 11 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та інших нормативно-правових актах України.

14.3. Депутат Ради має такі обов'язки:

          брати участь у роботі Ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень, виконувати доручення Ради та її органів;

           бути присутнім на сесійних засіданнях Ради, засіданнях постійної комісії та інших органів, до складу яких він входить. У разі неможливості бути присутнім на засіданні депутат повідомляє про це Голову селищної Ради;  

          додержуватися Регламенту Ради, інших нормативних актів, що визначають порядок діяльності Ради та її органів;

          підтримувати зв'язки з виборцями, а також колективами інших підприємств, установ, організацій, державними органами, органами самоврядування та органами об'єднань громадян, розташованими на території його виборчого округу та територіальною громадою в цілому;

         інформувати виборців про роботу Ради, виконання планів і програм соціально-економічного та культурного розвитку, місцевих екологічних програм, інших місцевих програм, місцевого бюджету, рішень Ради і доручень виборців, рішень Ради та наказів виборців, вивчати громадську думку, вивчати потреби територіальної громади, інформувати про них раду та її органи, брати безпосередню участь у їх вирішенні;

          розглядати пропозиції, звернення, заяви і скарги членів територіальної громади, вживати заходів щодо забезпечення їх оперативного вирішення;

        брати участь в організації виконання рішень Ради та її органів, доручень виборців, у масових заходах, що проводяться органами місцевого самоврядування на території громади або виборчого округу;

інші обов'язки, передбачені Конституцією України, законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про статус депутатів місцевих рад»;

 досконально вивчити необхідні документи для роботи в якості депутата.

14.4. Депутат є відповідальним перед виборцями свого виборчого округу і їм підзвітний.

14.5. Депутат Ради, який не виправдав довіри виборців, може бути в будь-який час відкликаний ними у встановленому законодавством України порядку.

14.6. У разі невиконання депутатом своїх обов'язків у Раді та її органах, систематичного порушення ним встановленого порядку їх роботи, Рада, за попередніми висновками відповідної профільної постійної комісії Ради, може прийняти рішення про повідомлення виборців про ставлення депутата до виконання своїх обов'язків або про призначення голосування щодо відкликання депутата.

14.7. В ході сесійних засідань депутат не повинен допускати образливих висловлювань, не використовувати у публічних виступах недостовірні або неперевірені відомості стосовно органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, і організацій, їх керівників та інших посадових чи службових осіб, депутатських груп, фракцій, окремих депутатів.

14.8. За порушення порядку під час сесійних засідань або засідань відповідної комісії Ради головою селищної Ради або, відповідно, головуючим на засіданні сесії Ради робиться зауваження, яке заноситься секретарем до протоколу засідання сесії Ради.

14.9. У разі повторного порушення депутатом порядку під час засідання, Головою Ради або Головуючим на засіданні ставиться на розгляд депутатів питання  щодо позбавлення такого депутата слова. В разі прийняття рішення Ради більшістю голосів від присутніх на засіданні сесії депутатів Ради, депутат, який припустився порушення встановленого цим Регламентом порядку, видаляється із зали засідань сесії Ради, про що робиться запис в протоколі засідання сесії Ради. Головуючий на засіданні також має право застосувати  положення, передбачені п.п. 4.6.,  4.7. цього Регламенту.

14.10. Якщо в ході порушення депутатом порядку в засіданні було встановлено склад адміністративного чи кримінального проступку, то відповідні матеріали направляються до правоохоронних органів.

 

Стаття 15. Депутатські групи та фракції Ради

15.1. Для вироблення спільних позицій, концепцій, поглядів з питань, що розглядаються Радою або входять до сфери її компетенції, депутати можуть за взаємною згодою створювати депутатські групи та об'єднуватись за партійною ознакою у фракції.

15.2. Депутатські групи та фракції створюються на зборах депутатів, на яких обирається керівник групи або фракції. Керівник групи або фракції організовує її роботу та представляє у відносинах з іншими групами, фракціями та Радою.

15.3. Створення групи або фракції оформляється протоколом. Протокол про створення групи і списки депутатів, що входять до їх складу, підписуються керівником депутатської групи та депутатами такої групи і передаються секретарю Ради не пізніше ніж за один день до наступного засідання сесії Ради. Відповідний примірник протоколу разом із письмовим повідомленням про створення депутатської групи реєструється секретарем Ради у відповідному реєстрі депутатських груп та фракцій Ради та разом із заявами депутатів про вхід до складу депутатської групи, подається для оприлюднення Головуючому на засіданні на наступному засіданні сесії Ради. Після оголошення про створення та склад депутатської групи, зазначені вище документи передаються на відповідальне зберігання секретарю Ради.

15.4. Депутат Ради може бути одночасно членом тільки однієї депутатської групи та фракції.

15.5. Секретар Ради повідомляє Головуючому на засіданні про реєстрацію депутатської групи, який в свою чергу інформує Раду про створення депутатської групи та фракції, їх склад. Інформація заноситься до протоколу сесії Ради.

15.6. У порядку, встановленому п.п. 15.3- 15.4. цього Регламенту, повідомляється про зміни в складі депутатської групи.

 

Стаття 16. Депутатські запити, запитання та звернення

16.1. Депутатський запит - це підтримана Радою вимога депутата, яка заявлена попередньо або на сесійному (пленарному) засіданні Ради, до Голови, виконавчого комітету, до керівників підприємств, установ і організацій, розташованих на території Ради, незалежно від форм власності, а також до голови відповідної місцевої державної адміністрації, його заступників, керівників відділів, управлінь та інших служб місцевої державної адміністрації вирішити питання, дати офіційне роз'яснення або викласти позицію з питань, що мають суспільне значення і належать до відання Ради.

16.2. Запит може бути внесено депутатом або групою депутатів у письмовій або усній формі до початку пленарного засідання до секретаря  Ради. Після початку засідання сесії Ради відповідний запит оголошується разом із пропозицією про включення питання про його розгляд до порядку денного засідання. З питань, порушених у відповідному депутатському запиті, може проводитись обговорення і прийматися рішення в порядку, визначеному цим Регламентом.

16.3. Рішення про направлення депутатського запиту органу чи посадовій особі, до яких адресовано запит, приймається, якщо за нього проголосувало більше половини депутатів від загального складу Ради.

16.4. Голова Ради після прийняття відповідного рішення Ради направляє текст такого запиту до відповідного органу чи посадової особи, яким його адресовано.

16.5. Орган чи посадова особа, яким адресовано запит, зобов'язані у встановлений Радою строк письмово проінформувати або надати усну відповідь із порушених у запиті питань. Якщо депутатський запит з об'єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, депутату зобов'язані письмово повідомити про це з обґрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду.

16.6. Відповідь на запит розглядається на наступному засіданні Ради. За результатами розгляду відповіді на депутатський запит Рада приймає відповідне рішення.

16.7. Відповідь органу або посадової особи на депутатське запитання може бути оголошена на сесії Ради на вимогу депутата - автора запитання у час, передбачений для розгляду депутатських запитів та оголошень.

16.8. Депутатське запитання - це засіб одержання депутатом інформації або роз'яснення з тієї чи іншої проблеми. Відповідь на запитання може бути оголошено на сесії Ради або дано депутату в індивідуальному порядку. Запитання не включається до порядку денного сесії, не обговорюється і рішення по ньому не приймається.

16.9. Депутатське звернення - викладена в письмовій формі вимога депутата Ради з питань, пов'язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території селищної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз'яснення з питань, віднесених до їх компетенції.

Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, а також керівники правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території Ріпкинської селищної ради, до яких звернувся депутат селищної Ради, зобов'язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати йому відповідь, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки обставин, викладених у зверненні, надати йому відповідь не пізніше ніж через місяць. Якщо депутатське звернення з об'єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, особи, яким адресоване відповідне звернення, зобов'язані письмово повідомити про це депутату селищної Ради з обґрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду.

 

Стаття 17. Доручення та накази виборців

17.1. Прийняті депутатами під час виборчої компанії доручення та накази виборців передаються секретарю Ради, який передає їх у відповідні постійні комісії Ради.

17.2. Виборці можуть давати своєму депутатові доручення та накази на зборах під час його звітів чи зустрічей з питань, що випливають з потреб відповідного виборчого округу чи територіальної громади в цілому. Доручення та накази виборців мають бути підтримані більшістю учасників зборів. Доручення та накази виборців не повинні суперечити Конституції і законам України, а їх виконання має належати до відання Ради та її органів.

17.3. Доручення та накази виборців, виконання яких потребує прийняття Радою або її виконавчим органом рішення, фінансових або інших матеріальних витрат, доводяться депутатом до відома Ради або її органів.

17.4. Рада та її органи аналізують доручення та накази виборців, дані депутатам Ради, та з урахуванням матеріальних, в тому числі і фінансових, можливостей приймають відповідні рішення щодо їх реалізації, а у випадку прийняття рішень про недоцільність виконання окремих доручень або наказів виборців - проекти відповідних мотивованих рішень Ради. Рішення з цих питань доводяться до відома депутатів та територіальної громади.

17.5. Депутат бере участь в організації виконання доручень та наказів виборців як одноособово, так і в складі постійних комісій Ради або в складі утвореної з цією метою депутатської групи, може залучати до їх виконання органи самоорганізації населення, а також виборців відповідного виборчого округу.

17.6. Депутат періодично інформує своїх виборців про результати розгляду Радою та її виконавчим органом доручень та наказів виборців та особисту участь в організації їх виконання.

 

 Стаття 18. Пропозиції і зауваження, висловлені депутатами на сесіях Ради

18.1. Пропозиції і зауваження, висловлені депутатами на сесіях Ради або передані в письмовій формі Головуючому на засіданні, розглядаються Радою або за її дорученням постійними комісіями Ради чи надсилаються на розгляд підзвітним і підконтрольним органам та посадовим особам, які зобов'язані розглянути ці пропозиції і зауваження у строки, встановлені Радою, і повідомити про результати розгляду таких пропозицій та зауважень безпосередньо депутатів, які їх внесли та Раду.

18.2. Рада та її виконавчий орган забезпечують виконання пропозицій і зауважень депутатів, схвалених Радою, інформують депутатів про реалізацію пропозицій і зауважень, внесених ними на сесіях Ради.

 

Стаття 19. Забезпечення депутатської діяльності

19.1. Повноваження депутата Ради починаються з моменту офіційного оголошення Ріпкинською територіальною виборчою комісією на сесії Ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії Ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом.

19.2. Депутат Ради представляє інтереси своїх виборців та має всю повноту прав, що забезпечує його активну роботу в окрузі, участь у діяльності Ради, утворених нею органах та несе зобов'язання перед своїми виборцями, Радою та її органами відповідно до Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".

 

Стаття 20. Звернення громадян до Ради

20.1. Робота зі зверненнями громадян до Ради є одним з першочергових напрямків її роботи.

20.2. Пропозиції, заяви і скарги, які надійшли до Ради або її депутата, підлягають розгляду, після чого вживаються заходи до їх своєчасного вирішення. Депутати, а також Рада можуть направляти одержані ними пропозиції, заяви і скарги до відповідних органів, підприємств, установ і організацій, які зобов'язані розглянути їх відповідно до чинного законодавства і про результати повідомити заявника, а також депутата та Раду.

20.3. Депутати та працівники виконавчого органу ради вивчають причини, які породжують скарги, і вносять свої пропозиції щодо їх усунення на розгляд сесії Ради, або органам виконавчої влади, органам об'єднань громадян, підприємствам, установам і організаціям.

 

Стаття 21. Звітність депутатів про роботу

21.1. Депутат Ради періодично, але не менш як два рази на рік, зобов'язаний звітувати про свою роботу і роботу Ради перед виборцями.

21.2. Звіт депутата може бути проведено в будь-який час на вимогу громадян, а також на вимогу зборів виборців.

21.3. Звіт депутата проводиться на зборах виборців відповідного виборчого округу. Про проведення звітів - депутат інформує Раду або (у встановленому нею порядку) її органи.

21.4. Депутатові забезпечуються необхідні умови для проведення звітів і зустрічей з виборцями.

21.5. Адміністрації підприємств, установ, організацій, органи об'єднань громадян, де проводиться звіт депутата, виділяють приміщення для проведення зборів, сповіщають про час і місце їх проведення виборців, а також вживають інших заходів, що сприяють депутату в його роботі у виборчому окрузі.

21.6. Звіти і зустрічі депутатів з виборцями можуть висвітлюватися в засобах масової інформації.

 

Стаття 22. Дисципліна і етика в діяльності Ради

22.1. Депутат Ріпкинської селищної Ради як повноважний представник інтересів територіальної громади і виборців свого виборчого округу та член Ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен дотримуватися наступних правил депутатської етики:

керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами територіальної громади чи виборців свого виборчого округу;

не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях;

не принижувати честі й гідності виборців, інших депутатів, посадових і службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій;

не розголошувати відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється чинним законодавством, інших відомостей з питань, що розглядалися на закритих засіданнях Ради чи її органів і не підлягають за їх рішенням розголошенню, та відомостей, які стосуються таємниці особистого життя депутата або виборця, що охороняється законодавством, та стали йому відомі у зв'язку з його участю в депутатських перевірках;

не допускати образливих висловлювань, не використовувати у публічних виступах недостовірні або неперевірені відомості стосовно органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ і організацій, їх керівників та інших посадових чи службових осіб, депутатських фракцій, окремих депутатів місцевих Рад;

не приймати будь-яких гонорарів, подарунків, не отримувати винагород безпосередньо чи опосередковано за дії, пов'язані зі здійсненням ним депутатських повноважень.

22.2 Депутат при виконанні покладених на нього повноважень також повинен дотримуватися положень чинного законодавства України та цього Регламенту і інших внутрішніх документів, що спрямовані на забезпечення діяльності Ради.

 

Розділ 5. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування

 

Стаття 23. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування

23.1. Основними актами органів та посадових осіб місцевого самоврядування є:

- рішення Ради;

- рішення виконавчого комітету Ради;

- розпорядження, накази Ріпкинського селищного голови;

- акт депутата;

- висновки та рекомендації постійних та тимчасових комісій Ради.

 

Стаття 24. Акти Ради

24.1. Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

24.2. Рішення Ради приймається на її сесійному (пленарному) засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу Ради, крім випадків, передбачених цим Регламентом. При встановленні результатів голосування до загального складу Ради включається Голова, якщо він бере участь у сесійному (пленарному) засіданні, і враховується його голос.

24.3. Рішення ради приймаються відкритим поіменним або таємним голосуванням  відповідно до положень цього Регламенту.

24.4. Рішення Ради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено Головою і внесено на повторний розгляд відповідної Ради із обґрунтуванням зауважень.

У цей же термін Голова зобов’язаний негайно надіслати відхилене ним рішення до Ради з обґрунтуванням своїх зауважень і пропозицій, що стосуються суті рішення.  Зауваження і пропозиції мають бути чітко сформульовані і повинні містити логічно обґрунтовані положення, що вказують на:

- порушення Радою процедури розгляду, підписання і набрання чинності цим рішенням;

- вихід Ради за межі компетенції при прийнятті такого рішення;

- невідповідність рішення Ради законодавству України.

Рада зобов'язана у двотижневий строк повторно розглянути питання, з приводу якого було прийнято рішення, яке було зупинено розпорядженням Голови. Якщо Рада відхилила зауваження голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу Ради, воно набирає чинності.

24.5. Рішення Ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх оприлюднення на дошці оголошень Ради, веб-сайті Ради або в місцевих засобах масової інформації, якщо не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію. У випадку, якщо це окремо передбачено самим рішенням, його оприлюднення може здійснюватися через  засоби масової інформації.

 

Стаття 25. Акти виконавчого комітету Ради

25.1. Виконавчий комітет Ради в межах своїх повноважень приймає рішення.

25.2. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються Головою.

25.3. У разі незгоди Голови з рішенням виконавчого комітету Ради він може зупинити дію цього рішення своїм розпорядженням та внести це питання на розгляд Ради, в порядку та терміни, передбачені п. 24.4. цього Регламенту.

25.4. Рішення виконавчого комітету Ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів Ради, можуть бути скасовані Радою.

 

Стаття 26. Акти Ріпкинського селищного голови

 26.1. Голова в межах своїх повноважень видає розпорядження, накази.

 

Стаття 27. Акти депутата Ради

27.1. Депутат Ради на своєму виборчому окрузі засвідчує факт і видає зацікавленій особі акт депутата, характеристику тощо.

27.2. Підпис  депутата  засвідчується печаткою Ради.

 

Стаття 28. Визнання актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування незаконними

28.1. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

 

Стаття 29. Порядок доведення актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування та інформації про діяльність Ради до відома населення

 29.1. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування доводяться до відома населення шляхом їх оприлюднення на дошці оголошень Ради, веб-сайті Ради, а в разі якщо це визначено самим актом - у засобах масової інформації, а також в інший спосіб, передбачений чинним законодавством України.

29.2. На вимогу громадян їм може бути видана копія відповідних актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які безпосередньо стосуються їх.

29.3. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

29.4. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

Розділ 6. Розгляд і прийняття рішень Ради за спеціальними процедурами

 

Стаття 30. Підготовка і затвердження бюджету селищної ради

30.1. Порядок складання та використання місцевого бюджету регламентується статтями 61-70 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетним кодексом України та іншими актами.

30.2. Постійна комісія з питань бюджету, планування, фінансів та соціально-економічного розвитку є головною в Раді з питань опрацювання та підготовки проекту рішення Ради щодо затвердження бюджету Ради.

30.3. На затвердження Радою проект бюджету селищної ради виноситься постійною комісією з питань бюджету, планування, фінансів та соціально-економічного розвитку після опрацювання з іншими постійними комісіями Ради.

 

Стаття 31. Підготовка і затвердження програми соціально-економічного та культурного розвитку селищної ради та цільових програм з інших питань місцевого самоврядування

 

31.1. Постійна комісія з питань бюджету, планування, фінансів та соціально-економічного розвитку є головною в Раді з питань опрацювання та підготовки проекту рішення щодо затвердження програми соціально-економічного та культурного розвитку селищної ради. На затвердження Радою проекту програми соціально-економічного та культурного розвитку виноситься постійною комісією з питань бюджету, планування, фінансів та соціально-економічного розвитку після опрацювання з іншими постійними комісіями Ради.

31.2. Підготовка цільових програм з інших питань місцевого самоврядування покладається на відповідні галузеві комісії Ради. На затвердження Радою проекти цільових програм виносяться відповідними постійними комісіями Ради після опрацювання з постійною комісією з питань бюджету, планування, фінансів та соціально-економічного розвитку.

31.3.  Проекти програм соціально-економічного та культурного розвитку селищної ради, а також цільових програм, звіти про їх виконання з відповідними висновками постійних комісій, не пізніш як за 5 днів до розгляду їх на засіданні Ради поширюються серед депутатів.

31.4. Контроль за ходом виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку селищної ради, а також цільових програм місцевого самоврядування Рада здійснює як безпосередньо, заслуховуючи доповіді виконавчого органу Ради, так і через постійні комісії відповідно до їх компетенції.

 

Стаття 32. Місцеві референдуми

32.1. Місцевий референдум є способом прийняття мешканцями селищної ради шляхом прямого волевиявлення (голосування) питань місцевого значення.

32.2. Порядок призначення та проведення місцевого референдуму регламентується вимогами ст. 7 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та законом про референдуми.

32.3. У рішенні про призначення референдуму визначається дата його проведення та зміст питання, що виноситься на референдум.